Ψηφιακό Μάρκετινγκ

Διδάσκων/ουσα
ΜΠΑΡΛΑΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ
Κωδικός Μαθήματος
ΕΠ020
Πιστωτικές Μονάδες
5
Εξάμηνο
Εαρινό

Σκοπός μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση των νέων δυνατοτήτων που προσφέρει το διαδίκτυο, και γενικότερα οι ψηφιακές τεχνολογίες, τόσο σε στρατηγικό όσο και σε τακτικό επίπεδο, και η σύνδεσή τους με τη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ ενός οργανισμού ή εταιρίας. Επίσης το μάθημα επιδιώκει να εφοδιάσει τους φοιτητές με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να αναλύουν δεδομένα από τον παγκόσμιο ιστό και από κοινωνικά δίκτυα και να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα για ένα στέλεχος μάρκετινγκ. Οι φοιτητές θα συγκροτήσουν ομάδες και θα προωθήσουν δικές τους ιστοσελίδες ή σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Μαθησιακοί στόχοι

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση :

- Να αναλύουν ψηφιακές στρατηγικές μάρκετινγκ βασιζόμενες στις online προτάσεις αξίας και την ανάπτυξη αγοράς/προϊόντος.

- Να γνωρίζουν τα κύρια εργαλεία του ψηφιακού μάρκετινγκ και να είναι σε θέση να τα εφαρμόσουν σε ένα αρχικό επίπεδο.

- Να επιλέγουν και να συνδυάζουν τα κατάλληλα εργαλεία ανάλογα με τους στόχους μάρκετινγκ και τα δεδομένα της αγοράς.

- Να αναγνωρίζουν την αξία της διαδραστικής επικοινωνίας μάρκετινγκ, του μάρκετινγκ μέσω των μηχανών αναζήτησης και των διαδραστικών δημοσίων σχέσεων για μια επιχείρηση

- Να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των ενεργειών ψηφιακού μάρκετινγκ.

- Να έχουν κατανοήσει και να μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα μεγάλο φάσμα εργαλείων και τεχνικών ανάλυσης και συσχέτισης δεδομένων από το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα.

- Να συλλέγουν δεδομένα από το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα.

- Να εφαρμόζουν μοντέλα μέτρησης αποτελεσματικότητας της online διαφήμισης.

 

Περιεχόμενο μαθήματος

1. Μάρκετινγκ και διαδίκτυο-Συμπεριφορά καταναλωτή στο διαδίκτυο και τα λοιπά ψηφιακά μέσα

2. Ηλεκτρονικά επιχειρηματικά μοντέλα

3. Στρατηγική μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή

4. Δημιουργία αξίας και content marketing

5. Θέματα τιμολόγησης και πληρωμών στο ψηφιακό μάρκετινγκ

6. Η χρήση των καναλιών στο ψηφιακό μάρκετινγκ (Στρατηγικές multichannel και omnichannel)

7. Διαχείριση κοινότητας (community management)- Engagement and conversions.

8. Τρόποι, μέσα και εργαλεία διαφήμισης στο διαδίκτυο (own, paid, earned media),

9. Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (search engine optimization),

10. Η χρήση του google analytics

11. Μέτρηση της απόδοση μετατροπής (conversion rate), και της απόδοσης της επένδυσης (return of investment-ROI) σε ένα πολύ-καναλικο ψηφιακό περιβάλλον μάρκετινγκ.

12. Χρήση εργαλείων και τεχνικών για την ανάλυση και περιγραφή της δομής των κοινωνικών δικτύων (social media metrics)

13. Παρουσίαση απόδοσης της ομαδικής εργασίας (ιστοσελίδας/σελίδας κοινωνικής δικτύωσης).

 

Τρόπος αξιολόγησης

Το μάθημα αξιολογείται μέσω: (α) ομαδικής εργασίας – online project σε ποσοστό 70% και (β) γραπτής εξέτασης στο τέλος του εξαμήνου σε ποσοστό 30%.

 

Βιβλιογραφία

Βλαχοπούλου Μ. και Δημητριάδης Σ. (2014).Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Rosili.

Σιώμκος Γ. και Τσιάμης Ι. (2004). Στρατηγικό Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη.

© 2015 Π.Μ.Σ. ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.